پایگاه خبری - اطلاع‌رسانی وب ‌دا - خراسان شمالی
شنبه ٨ اردیبهشت ١٤٠٣ -
»
اخبار زیر مجموعه های علوم پزشکی خراسان شمالی


گزارش بازدید وب سایت :

کاربران آنلاین : ۶۴ نفر

تعداد بازدید های امروز : ۵۱۲۱ مورد

تعداد بازدید های کل : ۳۲۱۰۱۴۳ مورد

شنبه ٢٢ تیر ١٣٩٨ ساعت ١٣:٢٦ ب.ظ   ( بازدید : 380 نفر )

سکته های مغزی دومین دلیل مرگ و میر در ایران

سکته های مغزی دومین دلیل مرگ و میر در ایران است ، که آگاهی از اصول پیشگیری و اطلاع رسانی مناسب به جامعه به منظور ارجاع سریع بیماران به بیمارستان ها و درمان به موقع با اجرای کد 724 ضروری به نظر می رسد.
به گزارش پایگاه خبری وبدا، پزشک متخصص مغزو اعصاب و مسوول بخش نورولوژی بیمارستان امام حسن(ع) با اعلام این خبر گفت: سکته های مغزی به دلیل انسداد یا پارگی عروق خونی یا نرسیدن اکسیژن و موادغذایی به سلول های مغزی ایجاد می شود و در کوتاه ترین زمان ، آسیب های جدی به فرد وارد می کند.
 دکتر امیرعلی قهرمانی به علایم و نشانه های سکته مغزی اشاره و تصریح کرد : ضعف یک دست یا پا و یا نیمه بدن ، افتادگی صورت، اختلال در صحبت کردن ، دوبینی و سرگیجه از علایم و نشانه های سکته مغزی است که به طور معمول ناگهانی اتفاق می افتد.
وی تاکید کرد: با مشاهده علایم و نشانه های سکته مغزی در فرد برای هماهنگی و اعزام بیمار به بیمارستان با اورژانس 115 تماس حاصل کنید تا بیمار از مزایای درمان  ترومبولیتیک تراپی در بیمارستان امام حسن (ع) بهره مند شود.
وی با بیان این که بیمارستان امام حسن (ع) تنها بیمارستان دارای کد 724 در خراسان شمالی است، اظهار داشت: سن بالا، تغذیه نامناسب، استعمال سیگار ، چربی و قند خون بالا خطر ابتلا به سکته های مغزی را افزایش می دهد.
وی خاطرنشان کرد: متاسفانه با توجه به شیوع سبک زندگی نامناسب، سن ابتلا به سکته های مغزی کاهش یافته و در تنها  بخش نورولوژی استان شاهد مبتلایان به سکته مغزی در محدوده سنی  20 تا 30  سال هستیم.


منبع : وب دا چاپ مطلب ارسال خبر به دوستان



رتبه بندی شما به مطلب فوق:

دیدگاه‌ها 0 نظر

این مطلب فاقد نظر می باشد.